IP Telefónia

Vytlačiť

 

Neustále napredovanie zavádzania vysokorýchlostného internetu napomohlo, okrem značnému rozšíreniu IP televízie, aj k rozšíreniu IP telefónie. Operátori dnes už štandardne ponúkajú v balíku služieb okrem dát a televízie aj hlasové služby, ktoré využívajú práve VoIP technológiu. Samozrejme, táto technológia je tu už dlhšiu dobu, no jej zavádzanie, vzhľadom na vstupnú cenu za HW, bolo smerované prevažne do privátnych riešení. Dnes je situácia iná a VoIP systémy ponúkajú viac a za výhodnejšiu cenu oproti klasickým riešeniam.

A čo je VoIP a IP telekomunikačný systém (IP PBX)?

VoIP – Voice over Internet Protocol – je technológia umožňujúca prenos zdigitalizovaného hlasu pomocou internetového protokolu, hlas je zakódovaný pomocou kodekov a paketovo posielaný príjemcovi. Niektoré používané protokoly umožňujú aj prenos videa a môžete tak realizovať videohovory.

Prečo VoIP?

Technológia VoIP nemá snahu vytlačiť súčasne používané analógové, digitálne alebo GSM telekomunikačné technológie, no určite má niekoľko výhod oproti konvenčným technológiám. VoIP dokáže zabezpečiť úlohy, ktoré môžu byť omnoho zložitejšie dosiahnuteľné pri použití klasických telekomunikačných technológií, napríklad:

  • prichádzajúce telefónne hovory môžu byť automaticky smerované na VoIP telefón, nezávisle na tom, kde sa nachádzate a napríklad zamestnanci tak môžu pracovať z ľubovoľného miesta, kde je k dispozícii dostatočne stabilné internetové pripojenie,
  • VoIP telefóny dokážu spájať viacero služieb dostupných cez Internet vrátane videokonferencií, prenosu dát popri hovore, správy telefónnych zoznamov a oznamovania on-line dostupnosti zvolených komunikačných partnerov,
  • a v neposlednom rade ponúkajú, volania medzi viacerými pobočkami na jednej sieti zadarmo a výhodné balíky služieb na volania do ostatných sietí, či už pevných alebo mobilných, rovnako tak do zahraničia,

 

V zásade môžeme rozdeliť využívanie VoIP telefónie na privátne siete a služby operátorov.

Operátori ponúkajú VoIP ako službu zaradenú do balíka služieb spolu sa dátami a TV, alebo samostatne. Súčasťou služby môže byť aj telefón, ale vystačíte si aj s aplikáciou na PC. Toto riešenie sa využíva prevažne v súkromnej sfére, ale sú k dispozícii aj služby aj pre kancelárske využitie. Ide o takzvanú externú pobočkovú ústredňu. Firmám tak odpadnú náklady spojené s nákupom hardvéru, ako aj náklady na jeho starostlivosť. Spoplatnený je ale samozrejme každý jeden účet (telefón) vo firme.

Pre kancelárske využitie, čiže pre privátne siete, je rozšírenejšie riešenie využívajúce vlastnú IP pobočkovú ústredňu. Situácia je takmer zhodná ako pri použití klasickej pobočkovej ústredni. Na pripojenie do verejnej sieti je možné použiť VoIP účty operátora, rovnako tak bežné PSTN siete, ako aj GSM brány.

IP pobočkove systémy a ústredne sú svojimi službami porovnateľne s bežnými systémami, ale ponúkajú aj služby navyše, ako napríklad plnohodnotné call centrum, sledovanie a nahrávanie hovorov, ale hlavne aj mobilitu služby. Postačí Vám stabilné internetové pripojenie a aplikácia pre PC alebo smartphone, pripojená na firemnú IP PBX a komunikujte ako keby ste boli stále v kancelárii.

Nasledujúca schéma zobrazuje možnosti zapojenia IP pobočkovej ústredne pre malé a stredné prevádzky.

 

voipschema

 

Odporúčané produkty :

IP PBX systém ATCOM

IP PBX systém WELL

IP komunikátor 2N Helios

 

 

 

  atcom

dispecer logo

 

 

ALLNIS, s.r.o.
Tranovského 31
Bratislava 841 02
+421 903 97 11 67
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.